6 Nisan 2012 Cuma

Pained (2011)

Başrollerini Kwon Sang Woo ve Jung Ryeo Won'un paylaştığı Pained (veya Pain) acıyı hissetmesini önleyen bir hastalığı olan bir adamla, hemofili bir kadının aşkını anlatıyor.
Nam Soon (Kwon Sang Woo) bir tefecinin yanında çalışmaktadır. Tefeci onu döverek müşterilerini tehdit etmektedir. Hiçbir acı hissetmeyen Nam Soon için bu iş çocuk oyuncağıdır.
Dong Hyun (Jung Ryeo Won) ise geçimini el yapımı takılar satarak kazanan hemofili hastası bir kadındır. Annesini de babasını da hastanede kaybettiği için hastaneye gitmemekte ve kendi kendini tedavi etmektedir.
Nam Soon ve tefeci arkadaşı para almak için Dong Hyun'un evine geldiklerinde ikili tanışır ve zamanla arkadaşlığa, ardından da aşka dönüşen ilişkileri böylece başlar.
Filmin konusu oldukça ilginç. Genel olarak depresif bir film olmasına rağmen ikilinin eğlenceli anları da yok değil. İkilinin aşık olma süreci çok sevimli. Ancak tabii ki iki hasta insanın aşkından bahsettiğimizde acı da kaçınılmaz oluyor.
Konu ilginç olmasına rağmen olay örgüsü tahmin edilebilir bir film. Yine de zamanımı boşa harcanmış saymıyorum. Çünkü hiç sıkılmadan izledim filmi ve tahmin edilebilir olması akıcılığından hiçbir şey almamış. Aklınızı başınızdan alacak bir film veya aşk hikayesi beklemeyin. Ama yine de akşam yapacak bir işiniz yokken ve biraz hüzünlenmek isterseniz bu filme bir şans verebilirsiniz.
Spoiler içeren yorumlar devamında.













Bilmiyorum sorun bende mi ama ikidir filmlerde anlamadığım yerler oluyor. Çabuk kavrayan biriyimdir halbuki. Ama kızın metroda birine çarpmamak için uğraşırken nasıl olup da biriyle yatabildiğini pek anlamadım. Sanırım ilaçlar burada devreye giriyor.
Nam Soon ve Dong Hyun'un ellerinin birbirine yapışması çok tatlıydı.
Sonu, milyonlarca kez izlediğimiz sonlardandı. Çocuk son anda kızı görür, vazgeçer ama bir başkası yüzünden yine ölümüne gider... Yine de içim cız etti.

"Ne kadar dayak yersem yiyeyim, ne kadar kanamam olursa olsun umrumda değil. Ama Dong Hyun ağladığında, o ağladığında, kalbim yerinden sökülüyormuş gibi hissediyorum." 

Peki neden benim yüreğimi de parçalıyorsun? Sanırım filmde en çok etkilendiğim yer bu cümleydi.
Dong Hyun'un da ölmemesine sevindim. Ayağının kanaması biraz beni tedirgin etti ama sonuçta Nam Soon onun ilaç parasını denkleştirdi. Film neden öyle saçma sapan ayak kanamaları falan sokuyorsun ki işin içine?
Bir de Dong Hyun çok güzel giyiniyordu.
Yine de hoş filmdi. Şimdi gidip mutlu mesut şeyler izlemem lazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder