13 Aralık 2012 Perşembe

10cm

Bir süredir Kore'nin indie müziklerini araştırıyorum ve henüz bu konudaki bilgilerim yeterince geniş olmasa da keşfettiğim bazı enfes gruplar var. 10cm bunlardan biri. Grubun beğenmediğim tek bir şarkıları bile yok. Ayrıca en sevdiğim müzisyen olan Lee Juck'ın bir şarkısını coverlamış olmaları da kalbimdeki yerlerini bir üst seviyeye daha çıkarıyor.
Grup Kwon Jung Yeol ve Yoon Cheol Jong isimli iki üyeden oluşuyor. İki albümleri ve bir de EPleri bulunmakta.
Şarkıları zaman zaman çok eğlenceli, zaman zaman da kalbinizi derinden etkileyecek kadar duygusal. Ama her zaman çok güzeller. Ayrıca vokalin (Jung Yeol) sesinin de pek hoş olduğunu söylemeden edemeyeceğim. Yazının devamında bazı sevdiğim şarkılarına yer vereceğim. :D




"아메리카노(Americano)", 10cm'in en eğlenceli şarkılarından birisi. Ayrıca bildiğim kadarıyla en popülerlerinden de...




"Fine Thank You and You?", 10cm'in yeni albümünden bir parça. Albümü tam olarak dinleyip sindirmeye vaktim olmadı henüz ama bu şarkı kolaylıkla en sevdiğim ilk üç şarkılarına girebilir. Çok duygusal ve etkileyici.




"Hey Billy" ne zaman moralim bozulsa dinlediğim bir şarkı. Çok enerjik ve eğlenceli geliyor. Bir gün canlı da dinlemeyi çok istiyorum.




"그게 아니고" yine yüreğimi parçalayan şarkılardan biri. Jung Yeol gerçekten fazlasıyla hissederek söylüyor şarkıları. Sözleri anlamasam bile içim sızlıyor bazen. Öyle işte.




Son olarak da Lee Juck'ın Panic grubunun bir üyesiyken yazdığı ve bestelediği "기다리다" isimli şarkısının 10cm coverını paylaşmak istiyorum.

10cm kesinlikle takip etmeye devam edeceğim ve fırsatını bulursam albümlerini de satın alacağım bir grup. Siz de umarım şarkılarını beğenmişsinizdir. Yorumlarda bunlar arasından veya başka şarkılarını dinlediyseniz onlardan sevdiklerinizin isimlerini paylaşabilirsiniz. Ben de bilmek isterim! ^^

5 yorum:

  1. 10 cm cidden çok iyi bir grup. Her şarkıları çok güzel, vokalin sesi harika. Şarkılarını dinlerken alıp götürüyor insanı.Hey Billy'i dinlerken çok zevk alıyorum özellikle. :)

    YanıtlaSil
  2. Evet, evet! Hey Billy çok eğlenceli. :D Hepsi güzel ya. Bir ara bütün şarkılarını dinlemeliyiz seninle.

    YanıtlaSil
  3. Evet bütün gün oturup dinleyelim hepsini. :)

    YanıtlaSil
  4. Benimde kısa bir zaman (3-4 ay falan işte ghjfsd)dır favori indie grubum. Indie beni baya kasıyor, uykum geliyor çoğunda ama böyle dehşet-ül vahşetlerde gelip beni buluyor arada. :D

    -Bu arada ifinim blogunuzu çoook beğendim. :D Uzun zamandır sağlam bir blog arıyordum, arayışımı sonlandırdım. ^^

    YanıtlaSil
  5. Indie, herkese hitap edebilecek bir tür değil evet. :D 10cm herkese keyif verebilecek bir grup. Gerçekten yetenekli ve başarılılar. Bu arada Jang Gi Ha & the Faces grubunu da öneririm. Çok eğlenceli, yaratıcı ve renkli bir gruplar. Biraz daha sıradışı bir müzik tarzları var ama belki hoşuna gidebilir. :D http://www.youtube.com/watch?v=ixfXGcuINx4

    Bu arada blog hakkındaki yorumlar için çok ama çok teşekkür ederim. Utandım. :D

    YanıtlaSil