9 Mart 2012 Cuma

My Girlfriend Is A Gumiho (2010)

My Girlfriend Is A Gumiho (veya My Girlfriend Is A Nine-Tailed Fox) uzun zamandır izlemek istediğim ama bir türlü fırsat bulamadığım bir dramaydı. Pek çok kişinin favori dramaları arasında olduğu için ve daha da önemlisi Hong kardeşlerin yazdığı bir drama olduğu için (onların başka bir draması olan You're Beautiful da çok sevdiğim bir drama) beğeneceğime dair şüphem yok gibiydi.

Drama, bencil ve aklı bir karış havada olan Dae Woong'un (Lee Seung Gi) bir Gumiho'yu (Shin Min Ah) hapsolduğu tablodan kurtarmasıyla başlayan olayları anlatıyor. (Gumiho; Kore'de, aslında dokuz kuyruklu bir tilki olan ve erkekleri baştan çıkarıp daha sonra da onları yiyen bir kadın olarak bilinir.) Dae Woong'un serbest bıraktığı Gumiho da Dae Woong'u takip etmeye başlar. Bu sırada Dae Woong ağır şekilde yaralanır ve Gumiho (ya da Dae Woong'un verdiği isimle Mi Ho) onun iyileşmesi için içine boncuğunu yerleştirir. Bu boncuk Mi Ho'ya güçlerini veren sihirli bir boncuktur. Dae Woong tamamen iyileşene kadar  boncuk onda kalacaktır ve bu sırada Mi Ho da boncuğu geri alana kadar Dae Woong'un yanında kalacaktır. Ve bencil Dae Woong ile tilki Mi Ho beraber insan olmayı öğreneceklerdir.
Dramada burada anlattıklarımdan çok daha fazlası var ama hiçbir sürprizin kaçmasını istemiyorum. Bu nedenle eğer izlemediyseniz, durmayın ve hemen izleyin. Hiçbir şey için olmazsa Dae Woong ve Mi Ho'nun sevimliliği için izleyin. Pişman olmayacaksınız.
Spoiler içeren yorumlar devamında.


 Mi Ho ve Dae Woong hayatımda gördüğüm en sevimli çiftlerden biriydi. Hoy hoy, tavuk budu peluş oyuncağı, Mi Ho'nun kamera yerine kameranın reklamını satın alması, Dae Woong'un Mi Ho'yu özlemediğine dair kendini ikna etme çalışmaları... Hepsi o kadar sevimliydi ki ekran başında erimemek elde değildi.
 Ben de Dae Woong istiyorum.
 Dong Ju karakteri ilk başta bana çok pasif bir karakter olarak geldi. Göründüğü anların %90'ında emo bir şekilde oturmak ve yakışıklı gözükmekten başka bir şey yapmıyordu. (Yakışıklı görünmek için çaba harcamasına da gerek yoktu zaten.) Ama en sonunda insanları sevmeyi başlaması ve dışadönük bir insana dönüşmesi beni çok mutlu etti. Aslında sevmişim onu ben.
 Hye In Noona gerçekten çok sorunlu bir karakterdi ama You're Beautiful'daki gibi burada da neredeyse hiçbir yaptırımı yoktu. Bu nedenle Dae Woong'u elde etmek için yaptığı her şey Dae Woong ve Mi Ho'yu yakınlaştırdıkça ben eğlendim. En son Mi Ho'nun ona öğrettiği taktikleri yaparken de çok sevimliydi.
 Yönetmen ve Dae Woong'un teyzesi kadar absürd bir çift daha önce hiç görmemiştim, daha da görmem herhalde. O kadar komiklerdi ki!
 Dae Woong'un 50. günde boncuğu geri verdiği sahne: Mükemmeldi!

"Yaşayacaksak beraber yaşayacağız. Ve öleceksek beraber öleceğiz." 
 Müzikler enfesti! Özellikle "Fox Rain" o kadar dile dolanan bir şarkı ki diziyi izlediğim tüm süre boyunca her gün onu mırıldandım. Şu anda da onu dinliyorum.
 Güneşli bir günde yağmur yağmasının nedeninin Mi Ho'nun ağlaması olması bu dizide en sevdiğim öğeydi galiba. O kadar güzel işlemişlerdi ki! Dae Woong'un onu o vapurda terk etmesi ama daha sonra yağmur yağdığını fark edip ona geri koşması beni diziye gerçek anlamda bağlayan an olmuştu. Ve o sözler:
"İlk başta, göz yaşların kıyafetlerimi ıslattığında sadece kurumalarını beklemeliyim diye düşündüm. Ama o göz yaşları büyük bulutlara ve rüzgara dönüştü ve başımdan aşağı yağan bir yağmura dönüştü. Durdurulamaz veya kaçılamaz yağmurdan ıslanırken nereye gitmeliyim? Yolumu kaybettim. Uzaklara kaçmak istesem de aklımdan çıkmıyorsun ve hep geri dönüyorum."
 Ben de Dae Woong istiyorum.
 Hem de çok.

3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten soz konusu bu diziyse yorum yapmadan gecemiycem. Izlemeyenler varsa durmasin izlesin. O kadar eglenceli sahneler var ki........:-):-)
    Bir de soyle soylemek istiyorum simfiye kadar bir kirk tane falan kore dizisi izlemisimdir ama hangilerini begendin diye sorsan bes alti tane sayabilirim... Veeee ilk siraya da my girl friend is gumiho yu koyarim (ben kisaca gumiho diyorum)
    Bunu izledikten sonra lee sung gi hayrani oldum o sevimli halleri yok mu hele....:-):-)
    Muzikler ah o muzikler yok mu. Dinledigim an etkilendim... Mesela gu family book u izliyenler varsa onun ilk iki bolumunde calan parcaya cok benziyo... Ve ben bir bolumu bitirince direk muziklerini indirmeye koyuldum....
    Yani uzun lafin kisasi izlemeyenlere y da kafasinda izlemek icin soru isaretleri bulunanalara siddetla tavsiye edilir:-):-):-):-);-);-):-P

    YanıtlaSil
  3. Yorumun için çok teşekkürler. :D My Girlfriend Is A Gumiho benim de en sevdiklerimden birisi. İzlerken çok büyük keyif aldım ve ikilinin sevimli aşkı yüzünden de sürekli bir şeylere sarılma hissi yaşadım. :P
    Lee Seung Gi gerçekten çok semptik ve Shin Min Ah, Mi Ho'yu son derece sevilesi bir şekilde canlandırmış. Yerim ben onları. :P

    YanıtlaSil